O metoda care m-a impresionat fiind si o sursa de inspiratie pentru mine este metoda profesorului Machoto Shichida(pionier în dezvoltarea unuia dintre cele mai cunoscute programe de învățare accelerată).
Metoda este despre a dezvolta sensibilitatea, imaginația și creativitatea copiilor, dincolo de a ne concentra doar pe achizițiile academice.
Principiile sale educaționale se bazează pe simțul unității, cooperării și iubirii.”
Profesorul Shichida susține că este important să-i arătăm copilului iubirea noastră pentru a-i deschide mintea.
“În mod normal, copiii nu sunt capabili să-și folosească abilitățile lor înnăscute din cauza imaginii negative pe care o au despre ei înșiși.
Ei au acest gând inconștient că îi fac pe părinții lor să sufere din cauza notelor lor proaste, bolilor sau handicapurilor.
Dacă ei scap de astfel de gânduri negative și devin conștienți de propriile lor capacități înnăscute, vor începe să-și utilizeze abilitățile si vor incepe sa se transforme armonios.
Frica și criticismul blochează capacitățile creative ale creierului și sunt, prin urmare, dușmanul numărul unu al geniului.
Dragostea și încurajarea asigură un mediu sigur care permite curgerea fluxului de idei. Mintea funcționează cel mai bine atunci când este relaxată, când nu se află sub presiune.
Profesorul mai relateaza si faptul ca scopul educației nu este acela de a preda cunoștințe și abilități, ci de a crea un copil echilibrat, cu abilități uriașe, creativitate bogată și capacitatea de a folosi o proporție foarte mare a creierului.
Acestea pot fi realizate numai în condiții lipsite de stres și printr-o relație propice între părinte și copil.
Concentrarea pe educația creierului ca un întreg are ca scop trezirea în copil a visului de a aduce un maximum de potențial lumii în care trăiește.
Profesorul Shichida menționează că emisfera dreaptă deține un mecanism de mare viteză și memorie de înaltă capacitate pe cand emisfera stângă traduce datele primite din lumea exterioară în limbaj, activitate consumatoare de timp.
Emisfera stângă renunță în permanență la vechile informații pentru a face loc altora noi, pe când memoria de emisferă dreaptă nu este ștearsă niciodată.
Prezentarea informației într-un ritm lent și repetitiv exersează emisfera stângă, pe când informația rapidă, intermitentă, sub formă de imagine, activează și stimulează rapid funcțiile emisferei drepte.
Atat profesorii cat si terapeutii isi pot crea propriile flashcarduri Shichida urmarind anumite criterii si tinand cont de varsta copilului.