Memoria pe termen scurt joacă un rol major în înțelegerea textului.
Pentru a înțelege ceea ce citesc, copiii trebuie să facă ceva în același timp.
Ei trebuie să fie capabili să recunoască litere și cuvinte și trebuie, de asemenea, să recunoască modul în care sunt exprimate cuvintele dintr-o propoziție.
De exemplu, “câinele omului” înseamnă ceva cu totul diferit de “omul câinelui”.
Copiii trebuie să-și amintească cuvintele pe care le-au citit și relația dintre ele, în același timp decodificând cuvinte noi.
Memoria pe termen scurt permite cititorilor să îndeplinească toate sarcinile necesare pentru citire.
Când copiii învață să citească, capacitatea memoriei lor de lucru nu este suficientă pentru a le permite să-și amintească tot ce trebuie să-și amintească.
Cu alte cuvinte, un copil decodează cuvinte la începutul unei propoziții și apoi trebuie să continue să lucreze la cuvintele decodate.
Majoritatea adulților experimenteaza această problemă de decodare și înțelegere atunci când citesc informații extrem de tehnice scrise în propoziții lungi pline de vocabular specializat.
Familiarizarea cu vocabularul și prezentarea informațiilor prezentate în propoziții mai scurte ne ajută să înțelegem mai ușor și același lucru este valabil și pentru cititorii începători.
Cu toate acestea, amintirea propozițiilor una cate una este doar începutul înțelegerii .
Copiii trebuie să-și poată aminti informațiile din primul paragraf când ajung la sfârșitul paragrafului.
De asemenea, trebuie să-și amintească primul paragraf când ajung la ultimul paragraf.
Copiii au adesea probleme cu înțelegerea, deoarece ceea ce trebuie să-și amintească depășește capacitatea memoriei lor pe termen scurt.
Cu alte cuvinte, ei nu pot stoca informațiile suficient de lungi pentru a-și aminti ce au citit.
Dezvoltarea memoriei
Memoria de lucru este procesul de stocare și manipulare temporară a informațiilor.
Cercetătorii consideră că memoria pe termen scurt este importanta pentru înțelegerea comprehensivă.
Capacitatea memoriei pe termen scurt crește odată cu vârsta și depinde de dezvoltarea părții frontale a creierului (lobii frontali).
Până când nu este suficient de dezvoltată, creierul nu poate procesa și nu poate stoca informații.
Cu alte cuvinte, este de lucru la decodarea cuvintelor și amintirea a ceea ce înseamnă ele.
Creierul poate face unul sau altul, dar nu ambele.
Pe măsură ce creierul se dezvoltă în continuare, memoria pe termen scurt se îmbunătățește și crește capacitatea memoriei.
La majoritatea copiilor, memoria începe să se îmbunătățească începând cu vârsta de șase ani.